VW T-Roc 1.0 TSI Ontwerp (2018) review |CAR Magazine

2021-12-29 23:33:17 By : Mr. David Zhai

CAR's plaatsvervangend nieuwsredacteur, kantoor Geordie, gamer, liefhebber van hot hatchesCAR's plaatsvervangend nieuwsredacteur, kantoor Geordie, gamer, liefhebber van hot hatches► Nieuwe T-Roc met instapbenzine ► In midden Design bekleding met handmatige 'box ► Naar verwachting UK's bestsellerIn oktober 2017 proefden we voor het eerst van VW's nieuwe T-Roc SUV en we zagen dat het goed was.Nou… een soort van – het voelde als een sterk pakket van looks, functionaliteit en technologie, maar de twee high-end motoren die we reden, dreven ons niet met veel enthousiasme in.Maar nu heeft de T-Roc onze kusten bereikt.Volkswagen voorspelt dat de bestverkochte T-Roc-motorconfiguratie de 113 pk sterke 1,0-liter TSI met voorwielaandrijving en een handgeschakelde versnellingsbak in het VK zal zijn.SE zal de bestverkochte afwerking zijn, met een verwachting van ongeveer 40% van de omzet, maar we zijn nog een stap verder gegaan naar Design voor die funky tweekleurige lakafwerking.Het is een van de vele nieuwe SUV's die Wolfsburg lanceerde en die eind 2016 begon met de onthulling van de tweede generatie Tiguan.De T-Roc is in feite een Audi Q2 met VW-badge en hij is ontworpen als een SUV van Golfformaat die onder de Tiguan zit, maar boven de aanstaande T-Cross – de VW-versie van de Seat Arona.Nog steeds bij ons?Het bevindt zich aan de andere kant van de mechanische schaal vergeleken met de versies die we voor het eerst in Europa reden.De 1,0-liter TSI met 114 pk is de goedkoopste en minst krachtige motor die je kunt krijgen, hij haalt in 10 seconden 100 km/u en er is hier geen zware 4Motion-vierwielaandrijving of DSG-automaat.Het is ongeveer zo mechanisch basaal als je kunt krijgen.Absoluut.Voor een kick-off is hij 225 kg lichter dan de bomvolle benzinemotor waarmee we de vorige keer reden, wat wonderen doet voor het rijgedrag.De T-Roc is nog steeds geen 'SUV GTI' zoals de persbumf doet vermoeden, maar hij voelt veel levendiger achter het stuur.Het insturen is levendiger en er is voldoende grip, zelfs in winterse omstandigheden.De 17-inch wielen van de Design-uitvoering met royale zijwanden van de band verbeteren het rijgedrag van draaglijk tot soepel.Alle bedieningselementen zijn licht en er is weinig in de weg van betrokkenheid van de bestuurder, maar het is ongelooflijk gemakkelijk te besturen, wat veel potentiële kopers blij zal maken.De TSI-motor is een perzik;114 pk klinkt niet als een enorm bedrag in een crossover, maar het is precies goed.Het is een perfect geschikte motor voor degenen die hem zullen gebruiken om door de stad of het landschap in de buitenwijken te scharrelen.Dat doet het inderdaad.Je bent nog steeds bekend met een aantal verschillende stoelbekledingen op SE, maar als je maximale kleurkeuze wilt, biedt de Design-bekleding die we hier hebben je de hele reeks personalisatie-opties zoals onze kip Korma gele afwerking.Design-trim heeft uitrusting zoals klimaatregeling met twee zones, een 8-inch infotainmentsysteem, adaptive cruise, allround parkeersensoren en elektrisch verwarmde en inklapbare buitenspiegels met instapverlichting.Je moet extra betalen voor Discover-navigatie (£ 1.130) en LED-koplampen met de unieke squircle DRL's (£ 880), geest.De grootste teleurstelling van binnen is de materiaalkwaliteit.Gelukkig is de schakelinrichting standaard VW-tarief (dwz: solide), maar de eigenlijke dashboardpanelen, deurinleg en handgrepen zijn holler dan de schedel van Homer Simpson.Gelukkig is de T-Roc een praktisch beest.Binnenruimte is er in overvloed voor deze autoklasse, met ruimte voor slungelige mensen achterin en een grotere koffer dan de Audi Q2 en Mini Countryman.Interesse in een T-Roc?Pak deze.Het is een veel overtuigender pakket in deze specificatie dan de krachtigere auto's die we aanvankelijk in Portugal hebben getest.Het is ook meer commercieel zinvol in deze specificatie;de baby TSI is een perzik en hoewel hij nog steeds behoorlijk inert is om te rijden, voelt hij bij uitstek meer opschepperig.Kan nog steeds niet helemaal over de kwaliteit van het interieur heen, hoewel ... yeesh.CAR's plaatsvervangend nieuwsredacteur, kantoor Geordie, gamer, liefhebber van hot hatches© 1962-2021 Bauer Media GroupBauer Media Group bestaat uit: Bauer Consumer Media Ltd, Bedrijfsnummer: 01176085, Bauer Radio Ltd, Bedrijfsnummer: 1394141 Geregistreerd kantoor: Media House, Peterborough Business Park, Lynch Wood, Peterborough, PE2 6EA H Bauer Publishing, Bedrijfsnummer: LP003328 Geregistreerd Kantoor: Academic House, 24-28 Oval Road, Londen, NW1 7DT.Allemaal geregistreerd in Engeland en Wales.BTW nr. 918 5617 01 H Bauer Publishing is geautoriseerd en gereguleerd voor kredietbemiddeling door de FCA (Ref.nr. 845898)